Værdier

Vores værdier er udarbejdet i samarbejde med eleverne, elevrådet, lærerne, forældrene, skolebestyrelsen, arbejdsmiljørepræsentant, tillidsrepræsentant og skoleledelsen på ØF og skal ses i sammenhæng med Undervisningsministeriets ordensbekendtgørelse om værdiregelsæt:

’Et kendt værdiregelsæt, som alle skolens parter står bag, betyder, at der for eleverne vil være langt mindre usikkerhed om, hvad der er acceptabel og uacceptabel adfærd. For de ansatte indebærer det, at de i deres reaktioner over for elevadfærd har langt større mulighed for at agere ensartet og mindre vilkårligt’. (se vedhæftning)

Målsætning

• at være en glad og inspirerende skole
  • at skoledagen tilrettelægges således, at den enkelte elev tilegner sig alsidig faglig og personlig kompetence
  • at eleverne udvikler social forståelse og ansvar og at den enkelte elevs selvværd styrkes
  • at skolen, eleverne og forældrene i fællesskab påtager sig ansvaret for læring, udvikling og trivsel

LAD OS LÆRE HINANDEN AT KENDE

LAD OS LÆRE AF HINANDEN

LAD OS UDVIKLE OS SAMMEN

Værdigrundlag.pdf

Shape Created with Sketch.