Kvalitetsrapport

Kvalitetsrapporten skal indeholde følgende obligatoriske oplysninger om resultater for hver af kommunens folkeskoler og for det samlede skolevæsen:

- Karaktergivning ved 9.-klasseprøver, herunder med socioøkonomiske referencer
- Resultater af nationale test i dansk og matematik
- Overgang til og fastholdelse i ungdomsuddannelse
- Resultater af den obligatoriske trivselsmåling
- Klager til Klagenævnet for Specialundervisning (dog ikke krav om klager for hver enkelt skole).

De enkelte indikatorer er nærmere beskrevet i bekendtgørelsen

Herudover skal kvalitetsrapporten for afgrænsede perioder indeholde bestemte fokuspunkter:

Kompetencedækning. Rapporten skal indeholde oplysning for kommunens samlede skolevæsen om, i hvilket omfang lærerne har undervisningskompetence fra læreruddannelsen i de fag, læreren underviser i, eller på anden vis har opnået en tilsvarende faglig kompetence. Oplysninger skal indgå i kvalitetsrapporter, der udarbejdes i skoleårene 2014/15, 2015/16, 2017/18, 2019/20 og 2021/22.

Inklusion. Rapporten skal indeholde oplysninger for kommunens samlede skolevæsen om andelen af folkeskoleelever i kommunen, der undervises i den almene undervisning. Oplysninger skal indgå i kvalitetsrapporter, der udarbejdes i skoleårene 2014/15, 2015/16, 2017/18 og 2019/20.

Desuden er muligt for de enkelte skoleforvaltninger at tilføje yderligere oplysninger til kvalitetsrapporten, som muliggør opfølgning på lokale mål for skoleområdet i en kommune. For at kunne se, hvilken udvikling en skole eller kommune er inde i, vil resultaterne, så vidt muligt, blive opgjort for de seneste tre tilgængelige år.

Kvalitetsrapport 2017 "Færdig"

Shape Created with Sketch.

Kvalitetsrapport 2019 "færdig"

Shape Created with Sketch.